Consells per a un estiu saludable

L’estiu ja és aquí. Els infants i joves ja han començat les vacances d’un curs escolar anòmal a conseqüència de la Covid-19. Pel mateix motiu, aquest estiu també serà anòmal, ja que el virus encara hi és present, i cal seguir unes mesures de prevenció per tal d’evitar la seva propagació i reduir el risc de contagis.

undefined

Per això us deixem alguns consells per gaudir d’un estiu saludable.

  1. Mesures de prevenció contra la COVID-19. Durant l’estiu s’han de mantenir les tres mesures bàsiques de prevenció: rentat freqüent de mans, mantenir la distància de seguretat d’1,5 metres i l’ús obligatori de mascareta per als majors de 6 anys. Des d’ara, l’ús de la mascareta és obligatori a la via pública i en espais exteriors, així com als espais tancats d’ús públic o oberts al públic, independentment que es pugui mantenir la distància de seguretat. Tot i que no és obligatori el seu ús per als menors de 6 anys, si que és recomanable per als infants d’entre 3 i 5 anys.
  2. Hidratació: Un lactant de 3 mesos precisa prendre uns 800 ml de líquids al dia (que els aconseguirà de la llet principalment); mentre que un infant en edat escolar precisa 1200 ml, i un adolescent el mateix que un adult, uns 2 litres al dia. Durant la temporada d’estiu oferiu sovint aigua als infants per mantenir-los ben hidratats.
  3. Ulleres de sol: Les ulleres de sol no són una moda sinó una protecció necessària pels ulls. Igual que ens protegim la pell davant del sol, cal fer una bona protecció solar visual per evitar complicacions oculars, com llagrimeig, ull vermell, cataractes, problemes  a la retina, etc.
  4. Protecció solar: Després del confinament cal ser especialment curós  amb la protecció solar. Només 15 minuts d’exposició a les radiacions ultraviolades poden danyar la pell. Protegiu els infants d’una exposició solar excessiva. Apliqueu filtre solar amb factor de protecció alt (protecció 50 per als infants) vint o trenta minuts abans de sortir de casa.
  5. Protegiu-vos del sol: Trieu roba lleugera i feu ús de gorra o barret. Busqueu l’ombra i eviteu anar de passeig o fer activitats a l’aire lliure en les hores de més calor del dia (entre les 12 i les 16 hores). Sortiu d’hora al matí o al vespre quan el sol està més baix. 
  6. Banys amb seguretat: La mesura més eficaç és la prevenció, per això és recomanable ensenyar als infants a nedar com més aviat millor. Escolliu sempre, en la mesura del possible, platges o piscines que estiguin supervisades per un socorrista. No deixeu mai els infants sense vigilància, especialment els menors de 4 anys.

Dr. Fco. Codina Garcia

ABS Malgrat – Palafolls

Servei de Pediatria

Corporació de Salut del Maresme i la Selva

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s