I per postres, fruita!

Comença la temporada de primavera-estiu i amb ella arriben al mercat moltes fruites de temporada. Tot i que amb els avanços en els cultius i dels sistemes de conservació disposem tot l’any de moltes varietats de fruita, és més saludable, ecològic i sostenible consumir fruita de temporada.

Sabeu quines són i què ens aporten les fruites que hi ha a la primavera? Farem un petit repàs de les que podem menjar durant aquesta temporada.

Albercoc (Prunus armeniaca)

Ens aporta pro-vitamina A o carotens i també potassi, en una quantitat molt superior a la majoria de les fruites. S’ha de menjar ben madur perquè verd pot ser indigest.

Cireres (Prunus avium)

És originaria de l’Orient Mitjà. Ens aporta importants antioxidants com flavonoides i polifenols, i també fibra. La millor manera de degustar el seu sabor dolç és el seu estat natural, sense afegir sucres, compotes o melmelades.

Pruna (Prunus domestica)

Hi ha una àmplia gamma de grandàries, formes, colors i sabors. Ens aporta principalment aigua. A més compta amb hidrats de carboni, com el sorbitol que té una lleu acció laxant que està reforçada per la seva abundància en fibra; les persones amb intolerància al sorbitol han d’anar en compte. També contenen antocianos que són pigments d’acció antioxidant i antisèptica.

Maduixa (Fragaria verca)

Ens aporta minerals com el magnesi, el potassi i el fòsfor, vitamines, sobretot, vitamina C i antioxidants i poc sucre. Els grans de la maduixa, contenen aquenis, que estimulen suaument el trànsit intestinal.

Nespla (Eriobotria japonica)

Originari del continent asiàtic. Ens aporta potassi i vitamina A, però el seu component més important és la fibra soluble (principalment pectina). És millor consumir les nesples quan estiguin completament madures, si no és així, poden resultar àcides i difícils de pair.

Préssec (Prunus pèrsica)

És símbol de longevitat i immortalitat a la Xina, el seu país d’origen. A l’igual que la resta de fruites de color groc ens aporta poc sucre, beta-carotens o pro-vitamina A, fibra i potassi. Es poden consumir frescos, dessecats o en almívar.

 

Marta Azuara

DUI Pediatria

ABS Malgrat- Palafolls

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s