Nens i joves, esmorzats a classe!

L’esmorzar és un dels àpats més importants del dia. El cos ha estat moltes hores sense ingerir cap aliment i el matí és el moment de posar-lo en marxa de nou abans d’iniciar l’activitat escolar. Els infants i els adolescents no han d’anar a l’escola sense haver menjat com a mínim  una ració de fruita, un làctic i hidrats de carboni. Per exemple: llet o iogurt amb cereals i un suc de fruita natural seria una bona combinació.

En canvi, l’esmorzar de mig matí i el berenar són àpats per reomplir d’energia l’organisme amb l’objectiu d’arribar als menjars principals, dinar i sopar, sense una gana desmesurada. És important que aquests àpats intermedis no siguin massa quantiosos.

Us donem algunes idees d’esmorzars equilibrats i complets perquè es puguin preparar a casa i d’aquesta manera infants i joves puguin arrencar la jornada amb molta energia.

Esmorzars sans i equilibrats

Opció 1: Batut de fruita natural i galetes casolanes

  • Batut de maduixa i plàtan. La fruita millor que sempre sigui natural. En aquest cas, es pot agafar un iogurt o un got de llet i triturar-hi 3-4 maduixes i mig plàtan.
  • Galetes casolanes o pa amb pernil dolç.

Opció 2: Llet amb cereals i macedònia de fruita natural

  • Got de llet amb o sense cacau
  • Cereals sense sucres afegits, millor si són integrals
  • Un bol petit de macedònia. Sempre és recomana que la fruita sigui natural.

Opció 3: Suc de fruita natural, iogurt i coca casolana

  • Suc de fruita natural. Es pot fer amb una única fruita o amb diferents peces.
  • Iogurt natural o amb gust de fruites.
  • Coca casolana amb nous. El fruit sec és un aliment amb un gran valor nutricional.

Opció 4: Llet amb cereals i una fruita

És un esmorzar molt complet i ideal per als infants que no volen esmorzar o per als adolescents que s’excusen de falta de temps. En un got es pot concentrar tot l’àpat.

  • Un got de llet
  • Una peça de fruita (poma, plàtan, maduixa…)
  • Un grapat de cereals sense sucres afegits. Millor si són integrals (civada) o 2-3 galetes fetes a casa.

Opció 5: Beguda vegetal, fruita i pa d’espelta untat amb hummus

És una opció vegana, molt equilibrada i saludable.

  • Llet vegetal enriquida amb calci
  • Pa d’espelta torrat
  • Hummus amb un raig d’oli d’oliva
  • Una peça de fruita

 

 

 

 

 

 

Bon dia i que aprofiti !

 

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s