Bunyols de bacallà (sense gluten i sense làctics)

Al blog,”Vivir con intolerancias”  (https://conintolerancias.com), podeu trobar algunes receptes molt interessants per a persones amb intoleràncies alimentàries, com ara els bunyols de bacallà  sense gluten i sense làctics. Aquesta recepta l’hem modificat adaptant-la als infants.

Aquest plat seria adequat per infants a partir de l’any de vida, perquè utilitzem bacallà dessalat, que porta un alt contingut de sal.

La textura i forma de les croquetes i els bunyols ajuden a fer que els infants mengin peix o carn de forma més fàcil i a gust.

El bacallà fresc és un peix que es considera nutricionalment un peix blanc. Quan es menja assecat, cosa que fa que perdi aigua (tot i que es rehidrata, abans de fer-lo servir)  fa que  augmenti la quantitat relativa del seu greix i nutricionalment el bacallà assecat es sol considerar com un peix blau.

El bacallà té un alt valor nutritiu, té el triple de nutrients que altres peixos, té un baix contingut calòric i és baix en greixos, és un dels peixos que més quantitat de proteïnes conté al costat de la tonyina, és ric en calci, destaca per la quantitat de vitamines del grup B. En definitiva, un aliment molt complet, saludable i versàtil ple de beneficis.

Ingredients (per a 4 persones aproximadament):

– 100 g de bacallà dessalat

– 100 g de farina de blat de moro

– 1 culleradeta de llevat en pols de rebosteria

– 1 culleradeta de sal

– 1 cullerada d’oli d’oliva

– Julivert picat a gust

– 1 ou

– 1 gotet de vi amb aigua

– Abundant oli d’oliva per fregir

 

Com preparar-los?

En primer lloc, esmicolar el bacallà dessalat. Posteriorment, barrejar en un bol la farina amb el llevat, la sal, l’oli i el rovell d’ou. Moure i “batre” a mà, afegint de mica en mica l’aigua fins a aconseguir una massa ferma però no tova. Pot ser que no faci falta tot el got d’aigua. Una vegada aconseguit aquest punt de la massa, afegir julivert i el bacallà dessalat  i esmicolat.

Batre la clara d’ou a punt de neu, amb un polsim de sal. Afegir cullerades de la clara a punt de neu a la mescla de la farina, barrejant lentament amb moviments suaus i envoltants. Seguir aquest procés fins a aconseguir una barreja homogènia.

Deixar reposar uns 30 minuts, mentre es va escalfant l’oli. Amb ajuda d’unes culleretes, agafar boles de massa i fregir en l’oli. Si la paella té suficient profunditat, els bunyols van donant-se sols la volta. Treure quan estiguin daurats i escórrer en una font amb paper de cuina absorbent.

Un consell: perquè no se us enganxi la massa a les culleretes, esbandiu-les en un got amb aigua cada vegada que feu un nou bunyol.

Bon profit!

Marta Azuara Azuara

DUI Pediatria. ABS Malgrat-Palafolls

Corporació de Salut del Maresme i la Selva

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s