Activitats extraescolars dels infants durant el curs escolar

Amb l’inici escolar els infants participen en  activitats organitzades pels centres educatius o externs en hores lliures fora de les hores lectives d’escola (descans,  hora del dinar o després de la sortida de la tarda).

Algunes d’aquestes activitats a estan organitzades pels mateixos centres educatius conjuntament amb  l’AMPA, i altres per entitats públiques o privades.

Cada població i cada centre ofereix  diferents ofertes per les diverses demandes.

Cal fer activitats extraescolars?

Les activitats extraescolars aporten als infants uns avantatges com són:

  • Trobar nous amics
  • Descobrir nous interessos i habilitats
  • Trobar nous referents de qui aprendre coses, valors i pautes socials

 

Activitats i salut

Des del Departament  d’Ensenyament s’ha impulsat el Pla Català d’Esports en l’Escola per tal de fomentar hàbits saludables, valors i incrementar la participació de joves i infants en l’activitat física.

L’augment d’obesitat infantil  fa que els professionals de salut facin més incidència en què part d’aquestes activitats extraescolars estiguin dedicades a la pràctica esportiva.

Com triar les activitats?

  • Heu de tenir cura de no sobrecarregar-los d’activitats extraescolars,  les activitats han de servir per garantir un entorn educatiu, lúdic i  de relació.
  • El temps a dedicar aquestes activitats no hauria de superar les  4 hores setmanals.
  • Heu de garantir també temps lliure per jugar i estar amb els pares.
  • Heu de buscar aquelles activitats que el jove o infant trobi més interessants, millor sempre les que  ells prefereixin i que no siguin obligatòries, escolteu les seves preferències i motiveu-los per fer l’activitat.
  • Eviteu fer-los còpies de vosaltres, no els obligueu a fer activitats que vosaltres no heu pogut fer.
  • Ajudeu a triar -les segons les seves habilitats, interessos i tipus de caràcter:

 

 

  • Si teniu fills tímids i introvertits sempre és preferible les activitats en grup, com esports grupals, per tal que  li donin eines per relacionar-se amb altres companys i poder vèncer pors i temors …
  • Si són mandrosos, intenteu que practiquin activitats individuals per obligar-los a esforçar-se i no amagar-se darrere un grup. Per exemple: tocar un instrument musical, esquí, tenis,  patinatge, pintura …
  • Si són nerviosos o molt actius, les més adequades són aquelles en les que han de dominar la tensió com ara les arts marcials, natació, hípica, escacs …

 

 

Cristina Masvidal  i Borras

Jaume Arnau i Albós

DUI CAP Calella

Servei de Pediatria

Corporació de salut del Maresme i la Selva

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s