L’hivern és temps de taronges i mandarines. Crema de mandarines

Les mandarines contenen vitamina C, una mica menys que les taronges, però encara en quantitats apreciables.

oso-mandarina

La vitamina C és una vitamina hidrosoluble, això vol dir que s’elimina fàcilment per l’orina i que s’ha de prendre diàriament amb el menjar, ja que no s’emmagatzema a l’organisme. La vitamina C, per exemple, intervé  en múltiples reaccions metabòliques, actua com a antioxidant i ajuda a absorbir el ferro de la dieta.

 

Sempre que mengem mandarines val més prendre’n la polpa sencera, és a dir, no només el suc, ja que així aprofitem els efectes reguladors intestinals de la fibra.

Més curiositats:

Les mandarines són un aliment de naturalesa tèrmica refredadora; això vol dir que ens ajuden a regenerar els fluids de l’organisme, a refrescar i a hidratar les persones que fàcilment perden líquids per calor, se senten seques i en excés caloroses sobretot a causa de processos patològics, o bé que fan una activitat física intensa o estan exposades a temperatures elevades. També poden ajudar a  fer baixar la febre alta.

Per contra, aquesta acció refrescant de les mandarines no és recomanable quan estem refredats sense febre.

En el blog del Dr. Pastanaga troben aquesta recepta de crema de mandarines

Ingredients (4 persones)

  • El suc d’unes 20 mandarines
  • 4 rovells d’ou
  • 2 cullerades de farina de blat de moro “Maizena”
  • 8 cullerades de llet
  • 4 cullerades de sucre de llustre

Preparació:

Feu el suc de 10 mandarines i poseu-lo en una cassola al foc, a què s’escalfi a poc a poc i a foc lent. Si voleu, podeu afegir a la barreja una mica de polpa de mandarina o pell ratllada per donar-li més sabor i frescor i aprofitar també les seves propietats

En un bol bateu els rovells de l’ou amb el sucre de llustre fins que us quedi una mica espès. Després afegiu la llet i la farina de blat de moro. Ho barregem tot molt bé.

Aquesta barreja dels rovells, la llet, la farina de blat de moro, el sucre l’afegiu a la cassola amb el suc de les mandarines ja calent.

Escalfeu la barreja durant uns 5 minuts, sense deixar de remenar.

Un cop veiem que està espessa, retireu del foc i poseu- la en uns gots o bols.

Deixeu reposar la crema durant un mínim de 2-3 hores a la nevera i ja ho tindrem llest.

Bon profit!

 

Valor Nutricional por 100 g:

  • Energia: 196 kcal
  • Hidrats de carboni:  24,8 g
  • Proteïnes: 5 g
  • Greixos: 8,2 g
  • Vitamina C: 15,2 mg (Quantitat diària recomanada 75 mg)

 

Marta Azuara

DUI Pediatria

ABS Malgrat-Palafolls

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s