6 d’abril, Dia Mundial de l’Activitat Física. Infant actiu = Adult saludable

El dia 6 d’abril, un any més celebrem el Dia Mundial de l’Activitat Física. El lema d’aquest any és Infant actiu = Adult saludable

diada educ. fisica

 

L’estudi que es va realitzar l’any 2013 entre els estudiants de 8 a 16 anys de Palafolls, però que és aplicable a tot el territori, senyalava que hi havia un dèficit en la quantitat d’exercici físic que feien. L’estudi mostrava que el 10% dels nois i el 12 % de les noies tenen una actitud sedentària, és a dir, estaven durant cinc o més dies a la setmana més de 2 hores al dia davant de les pantalles de televisió o de l’ordinador…, i que només el 33% del nois i entre un 7-11% de les noies feien una hora o més d’exercici al dia.

 

Practicar algun esport, fer gimnàstica o simplement jugar, caminar, anar amb bicicleta o fer activitats quotidianes d’una manera activa convé perquè:

  • Ajuda a sentir-se millor, amb més energia, a relaxar-se, reduir l’estrès, dormir millor i tonificar els músculs
  • Ajuda a prevenir i tractar l’excés de pes perquè regula la gana i augmenta el nombre de calories que es gasten cada dia.
  • Ajuda a la canalla a relacionar-se amb els altres i a créixer millor, més alegres i més sans.

L’activitat física ha de formar part de la vida diària dels joves. L’activitat recomanada per a nois i noies entre 12 i 18 anys és de 60 minuts al dia. Per assegurar que els nois i noies facin aquesta activitat física després de la escola i els cap de setmana us recomanem algunes estratègies que podem ser útil:

 

  • Organitzeu activitats familiars que incorporin activitat física, com caminades o passejades en bicicleta
  • Si el vostre fill/a no realitza suficient activitat física, estimuleu canvis gradualment.
  • Encoratgeu als vostres fills/es a participar en esports organitzats, clubs juvenils de muntanya, associacions, agrupacions excursionistes com l’escoltisme…
  • Expliqueu que qualsevol forma d’activitat física, inclús dintre de casa, està bé sempre que es mantingui de manera regular.
  • Ajudeu-lo a gaudir de l’exercici, l’activitat física ha de ser una cosa divertida per gaudir en el temps d’esbarjo
  • Animeu als joves a anar a l’escola caminant o amb bicicleta
  • Recordeu-li que la relació entre fer activitat física i un millor rendiment acadèmic està sobradament demostrada
  • Limiteu la quantitat de temps que passen davant del televisor o l’ordinador
  • També heu de prestar atenció si s’exercita massa. La vigorèxia és un trastorn mental caracteritzat per una preocupació obsessiva per tenir un cos musculós
  • Doneu un bon exemple amb el vostre propi comportament, feu exercici

 

Podeu consultar els següents enllaços, on trobareu trucs per a millorar la activitat física dels vostres fills per edats:

Menors de 5 anys

http://pafes.cat/wp-content/uploads/2014/02/consells_activitat_nens.pdf

Majors de 5 anys

http://pafes.cat/wp-content/uploads/2014/02/consells_activitat_nens_majors_5.pdf

Per a adolescents

http://pafes.cat/wp-content/uploads/2014/02/consells_activitat_adolescents.pdf

Dr. F.Codina Garcia

Servei de Pediatria

Corporació de Salut del Maresme i La Selva

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s